SJÄLVFÖRTROENDE

Jag skriver dehär för eran skull, för att jag vill hjälpa er.
Har fått massa mail och lite kommentarer om att folk vill att jag ska skriva om självförtroende.



Om man har låg självkänsla fastnar man lätt i negativa tankar om hur dålig man är.
När man har tankar om att man är dålig kan man försöka bryta dom genom att fråga sig själv:
Hjälper det verkligen mig att tänka så här?
Är det verkligen sant att jag inte är bra på någonting?


Man kan försöka vara extra modig och våga lite mer..
Våga stå för vad man tycker, våga fråga om sånt man inte vet, våga göra bort sig och våga bjuda på sig själv.

Brukar du bli generad ofta för småsaker? 
ÄSCH, ta de med en nypa salt, de är inte så farligt!
Skratta bara åt de, även fast du kanske inte tyckte att de var speciellt kul.

 ----------------------------------------------------------------------

Man kan bli bättre på att ta emot beröm och komplimanger..
Istället för att tycka att det känns pinsamt, kan man ta ett djupt andetag, säga tack och låta det som personen säger sjunka in och tillåta sig att vara glad för det.

Var stolt över dig själv
Skit i vad andra tycker

Man måste skratta & ha kul i livet!
Så låt inte några pissgrejer förstöra för dig! :)



Kommentarer
Postat av: Chelsy

Tack så mkt för att du skrev de orden, du kan inte ana hur stor inverkan det gör på andra personer, åtminstone mej ^^ ♥

2011-08-15 @ 20:20:45
URL: http://Ex-bloggare
Postat av: ..:Evelina:..

Super fint skrivet ID4!



Det är helt rätt.

Du är en ängel <3



2011-08-15 @ 20:52:05
Postat av: Linke99 ♥

Jag försöker verkligen ta åt mej när folk säger saker, men de e de som e de svåra!

men, när någon säger ngt taskigt tar ja åt mej de, o då rasar sjförtroendet ja försökt bygga upp, men dehär hjälpte, lite iaf, o ja mst försöka bygga upp de som rasar!

2011-08-15 @ 22:38:30
URL: http://linkiz.bloggplatsen.se
Postat av: -Sou ( på msp ) ;D

En bok för att stärka självförtroendet är boken ''Du äger!'' Av Mia Törnblom. Den är fantastisk för att stärka och bygga upp självförtroendet. Rekomenderar den för alla! jag har själv dålkigt självförtroende i min klass.. Men boken hjälpte mig mycket!



//En tjej på 11 vårar. Fanny

2011-08-17 @ 22:25:53

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0